Aktualności
Ulotka VIII KFA KLAPS
Admin: Michał Dondajewski • 2016-01-14 18:18:00 • Informacje
WERDYKT JURY VII OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU FILMÓW AMATORSKICH KLAPS
Anonim • 2015-06-12 12:50:23 • Informacje
FABUŁA

1 miejsce - Michał Toczek "Urodziny"
2 miejsce - Stanisław Białoskórski "Szczęśliwe dni"
3 miejsce - Mateusz Chazan "Adama dziwny przypadek"
wyróżnienie - Piotr Kamiński "14:20"

DOKUMENT

1 miejsce - Mateusz Buława "Gdy przyjdzie mi ten świat porzucić"
2 miejsce - Rafał Waraczewski "Czas wyboru"
3 miejsce - Mikołaj Wiśniewski "Zdzisław"
wyróżnienie - Mateusz Buława "Motylkowy szpital"

ANIMACJA

1 miejsce - Szymon Ruczyński "Wąż morski"
2 miejsce - Małgorzata Pawińska "Insound"
3 miejsce - Klaudia Szreder "Eviva l'arte"
wyróżnienie - Szymon Ruczyński "Szach"

TELEDYSK

1 miejsce - Stanisław Cuske "Bisz Flaki"
2 miejsce - Karol Molicki "Teledysk ZST Zbąszynek"
3 miejsce - Paweł Wiśniewski "I lied to the rain"
wyróżnienie - Stanisław Cuske "Sielska"

GRAND PRIX

Mateusz Chazan "Adama dziwny przypadek"
Warsztaty z panem Jędrzejem Rocheckim
Anonim • 2015-06-01 14:52:47 • Warsztaty
Warsztaty z panem Jędrzejem Rocheckim zapowiadają się bardzo ciekawie! Więcej o panu Rocheckim możecie poczytać na www.rochecki.pl. Poruszymy na nich takie zagadnienia jak:
- Warstwy dźwięku, czyli z czego składa się ścieżka dźwiękowa
- Proces produkcyjny dźwięku (przygotowanie do pracy, analiza scenariusza, zapotrzebowanie sprzętowe)
- Praca na planie. Do czego służy klaps? Metody synchronizacji dźwięku. Komendy na planie.
- Jak tworzyć raporty dźwiękowe.
- Techniki nagrania dźwięku na planie
- Mikrofony
- Co powinien zawierać materiał dźwiękowy po zakończeniu zdjęć? Typowe błędy i zaniedbania. Przykłady problemów i jak sobie z nimi radzić.
- Playback na planie
- Postprodukcja dźwięku

Druga część warsztatów będzie składała się z ćwiczeń praktycznych.
Parę informacji o warsztatach filmoznawczych z panem Remigiuszem Zawadzkim
Anonim • 2015-06-01 14:18:40 • Warsztaty
Urodzony w 1971 w Bydgoszczy. Absolwent Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy (2008) oraz Liceum Plastycznego w Bydgoszczy (1990), studiował również konserwatorstwo i muzealnictwo na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (1990-1995).
Operator telewizyjny i filmowy, reżyser-dokumentalista, scenarzysta, producent, autor sekwencji filmowych do spektakli teatralnych w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Od lutego 2012 kierownik-kurator pracowni FILMU i KINA w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy. Od 2012 koordynator bydgoskiej edycji programu edukacyjnego NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ. Jeden z opiekunów artystycznych realizacji filmu dokumentalnego "Bydgoszcz od świtu do zmierzchu", w ramach międzynarodowego projektu edukacyjno-filmowego. Fundator-założyciel i prezes zarządu Fundacji Sztuki ART-HOUSE, przez 9 lat główny organizator i dyrektor międzynarodowego Festiwalu Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA w Bydgoszczy. Pomysłodawca i jeden z trenerów międzynarodowych warsztatów filmu i reportażu pn. "Letnia Szkoła Filmu i Reportażu". Koordynator i opiekun artystyczny polskiej edycji ogólnoświatowego konkursu filmowego i warsztatów filmowych dla gimnazjalistów: Panasonic Kid Witness News. Prowadzący liczne warsztaty filmowe i dziennikarskie, wykładowca: podstawy filmu i sztuki wideo w bydgoskim Zespole Sztuk Plastycznych, filmu dokumentalnego w  ramach projektu Filmoteka Szkolna, realizacji zdjęć w filmie dokumentalnym w projekcie Fabryka Opowieści (Poznań) oraz zarządzania organizacjami pozarządowymi sektora kultury na kier. kulturoznawstwo w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. W latach 1993-2003 pracował przy organizacji międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE (Toruń/Łódź), w tym jako wiceprezes toruńskiej Fundacji TUMULT (1996-2003).

O warsztatach:
Dynamicznie zmieniająca się sytuacja w obszarze współczesnej kultury audiowizualnej, połączona z rewolucją technologiczną (cyfrowy film, etc.) wymusza konieczność nabywania nowych umiejętności potrzebnych do sprawnego poruszania się w świecie najnowocześniejszych technik filmowych. Zmiany te wpływają nie tylko na nasze codzienne zachowania na poziomie odbioru dzieła filmowego, ale wręcz korygują wrażliwość i wyobraźnię ukształtowaną przez 100 lat obcowania z kinem analogowym. Demokratyzacja dostępu do cyfrowych narzędzi zapisu obrazu i dźwięku zachęca jednocześnie do podejmowania prób własnej, autorskiej twórczości filmowej przez niemal każdego, kto ma dostęp do kamery cyfrowej w telefonie, aparacie z funkcją filmowania oraz do komputera z oprogramowaniem montażowym i jednocześnie dysponuje talentem, wrażliwością i wewnętrzną potrzebą wypowiedzenia się językiem kina.
Podstawowe zagadnienia edukacyjne:
- Nowy model produkcji filmów w erze cyfrowej
- Wstęp do dramaturgii i scenariopisarstwa
- Podstawy języka filmowego w erze cyfrowych mediów wizualnych
- Struktura dzieła filmowego, wstęp do zagadnienia narracji filmowej
- Film sztuką audiowizualną - podstawowe zagadnienia operatorskie i związane z realizacją dźwięku w filmie oraz postprodukcją cyfrową

fot. Agata Wiśniewska KLAPS 2014
Tegoroczny skład jury
Anonim • 2015-05-20 14:54:18 • Informacje
Arkadiusz Hapka
Ur. 31.03.1981 w Bydgoszczy Od marca 2012 roku pełni funkcję kierownika Kina Studyjnego Orzeł w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy W 2011 roku pracował jako Rzecznik prasowy Festiwalu Camerimage. Współtworzył Bydgoskie Forum Kultury i pracował przy Bydgoskim Kongresie Kultury jako rzecznik prasowy. W latach 2005-2010 był wydawcą i project manager Magazynu Moment oraz kwartalnika B4mag. Pracował jako dziennikarz promotor kultury oraz filmowiec. Jest współreżyserem filmu "Bydgoszcz od świtu do zmierzchu" i twórcą programu Bydgoska Tożsamość Filmowa. Absolwent Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego oraz Programu dla Kreatywnych Producentów Filmowych Wajda School.


Monika Kuczyniecka
Monika Kuczyniecka urodzona w 1982 r. w Bydgoszczy. W 2002r. ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. W latach 2002- 2007 studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, na Wydziale Komunikacji Multimedialnej. W 2007r. obroniła dyplom w I. Pracowni Filmu Animowanego. Monika Kuczyniecka zajmuje się filmem animowanym zawodowo i hobbystycznie. Praca w technice plastelinowej to przede wszystkim jej pasja. Jest autorką m.in. teledysków (Czesław Śpiewa- "Ucieczka z wesołego miasteczka", Voo Voo- "Bang, Bang", Bajzel- "Zabawki", Dagadana- "Wszystkie mają po chłopoku", Jerz Igor- "Królewicz", Fox- "Belly of the Beast"- praca grupowa z J.Nastałem, M.Pleskaczem), ilustracji (okładka i booklet płyty POP- Czesław Śpiewa, 2011 r.), teledysk dla grupy Na Górze "Nie ma czasu" oraz ostatnia jej praca- teledysk dla Renaty Przemyk, do piosenki "Rzeźba Dnia". Ostatnią dużą pracą Moniki Kuczynieckiej jest 17 minutowa animacja będąca adaptacją baśni H.CH.Andersena- "Ojciec wie najlepiej", w Centrum Nauki Kopernik ). Od trzech lat Monika Kuczyniecka prowadzi warsztaty animacji poklatkowej (technika plastelinowa), w ramach różnych imprez i festiwali i filmowych (Animator, Transatlantyk, Zoom Zbliżenia w Jeleniej Górze, Ogólnopolski Festiwal Filmów Animowanych O!PLA). Na swoim koncie ma kilka nagród i wyróżnień filmowych w Polsce oraz liczne pokazy indywidualne i zbiorowe na świecie (Brazylia, Włochy, Szkocja, Anglia, Rumunia, Słowenia, Argentyna, Francja, Niemcy, Rosja, Czechy)



Artur Owczarczak
Montażysta i realizator tv, absolwent kierunku Montaż Filmowy na Wydziale Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi oraz Camerimage Film School w Toruniu. Członek prestiżowego Polskiego Stowarzyszenia Montażystów , wieloletni współpracownik Telewizji Polskiej, autor montażu filmów dokumentalnych, reportaży, programów telewizyjnych i innych form audiowizualnych. OD 1995 roku właściciel firmy zajmującej się produkcją filmową i telewizyjną.

© 2015-2018 by MD